En estos últims anys el nombre de pissarres digitals interactives han
augmentat considerablement ja que cada escola o institut disposen de quatre com
a mínim. Aquestes “smartboards” transformen les classes tradicionals en classes
més interactives.
Les pissarres digitals interactives ajuden als estudiants amb diferents
estils d’aprenentatge, especialment als estudiants que aprenen millor amb les
seves mans o aprenen amb allò que estan fent a temps real, es a dir, aquell
alumnes amb memòria visual.
Per una altra part, el utilitzar quest tipus de tecnologia fomenta als
alumnes a treballar en equip, ja que
poden resoldre tots plegats un problema o unes activitats. També poden
interactuar conjuntament amb el contingut del treball i poden ser models de
col·laboració per a la resta de la
classe.
Una de les aplicacions educatives en les que podem utilitzar aquestes
pissarres podria ser en la geografia. Es poden crear una gran varietat d’activitats
relacionades amb aquesta ja sigui de
relacionar noms amb països, unir ciutats en capitals o be enganxar una imatge d’un
mapa físic i escriure totes les serres o tots els rius d’aquella mateixa zona.
Aquests aparells també són de gran utilitat també en l’assignatura de
plàstica o de dibuix lineal perquè pots fer una explicació o un dibuix i gravar
tot el procés de com s’ha fet i anar pas per pas. També es pot enviar tot el
donat a classe a aquells alumnes que no han pogut assistir.
Finalment, podem concloure que les pissarres digitals interactives milloren
el nivell d’atenció de l’alumne ja que el seu interès està en tot allò que els
arriba a través de l’imàtge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario